Köket

Så här såg köket ut när vi tog över huset:
Det var inte gammalt men kändes trångt och var inte i vår smak(!!).
Vi har därför rivit ut köket och tagit ner en vägg för att få större plats för ett nytt kök. Dessutom har vi öppnat upp lite mer mot matplatsen.
Planlösning före och efter syns här: Planlösning

Klinkern som satt på väggen har också rivits, murstock och orginaltimmer har tagits fram och ska förbli synligt.
Panelen i taket ska ner och förhoppningsvis är det ett helt fint orginaltak där under....(vi har tjuvkikat lite och chansen finns =) )Golvet ska eventuellt slipas och målas...om det går att behålla.
Här är ett av de kök jag inspireras av när jag planerar vårt nya lantkök:
(Marbodal, lucka Koster målad i kulör Canvas)

Postat av: lindahlskan

hej, det är din trognaste följare som talar.

fint som snus blir det där köket.

jag har ju typ sett det.

fast då i ett annat sammanhang ;)

ni är så målmedvetna!!

imponerande.

2011-01-04 @ 22:19:50
Postat av: Öja Klockaregård

Hej lindahlskan....

Kul att det är någon som läser. =)

Kan nog behöva bolla en hel del idéer innan jag är färdig att faktiskt bygga upp ett nytt kök....be prepared. =)

Tja, än så länge håller vi ångan uppe!

2011-01-04 @ 22:41:07
URL: http://klockaregard.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilket enormt fint kök!!

Förstår om ni trivs där :)

2011-01-06 @ 22:45:28
Postat av: Annika

Vilket enormt fint kök!!

Förstår om ni trivs där :)

2011-01-06 @ 22:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...