Vardagsrumstak och annat smått och gott...

Idag kom mamma och pappa på besök iklädda snickarkläder. Kanon! Speciellt när gipset skulle upp i taket i vardagsrummet. Gipsskivor väger mer än man tror...
Så här bra blev det:
Det ska ju klart spacklas och målas också. Men en klar skillnad är det redan...
Visst blir det fint?
Ni kommer väl ihåg hur det såg ut innan? Annars kan ni kika här: öppet till nock

Medan vi andra donade i vardagsrummet hann mamma med att rensa denna vägg från gips, tretex och massa spik...
...OCH riva ner resten av panelen i taket i matdelen av köket. Pappa lyckades också få ner en del pappspik som satt kvar under panelen. Ett riktigt pillegöra....tyvärr är det ganska många kvar:
Taket vi har fått fram ser i alla fall ut så här just nu:
Tror att det blir kanon med lite vit färg på.
Nu vill jag börja måla! Men.....det är långt kvar dit...

Man hinner mycket när man är många. Tack för hjälpen idag!

Postat av: Angelica

Nu ska jag lägga till er i min blogglista så jag hittar hit igen! Tänker att, ja men hit ska jag titta in fler gånger och så stänger jag fönstret och har därmed glömt vart jag var.

Nu blir det ändring!

Vad ni jobbar på!!!

2011-01-29 @ 13:39:56
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...