En hel våning

Som jag har skrivit innan så hade den förra ägaren till huset lite andra planer och funderingar kring hur det skulle se ut än vad vi har. Bland annat ville han ha trappan här (röd markering):
Vilket hade inneburit att vi inte hade kunnat öppna upp mellan allrummet och hallen. (Skissen stämmer inte riktigt eftersom vi nu har byggt tillbyggnaden och trappan (vår trappa) är på plats i allrummet.)

Hur som helst så hann den förra ägaren påbörja detta projekt och hade redan tagit upp hålet i bjälklaget när vi tog över huset. Idag har vi äntligen satt igen det igen och nedervåningen är hel! Känns bra!
För övrigt funderar jag just nu på kulör till pardörren på framsidan...
Var inne på en gråblå eller gröngrå från början men nu lutar det åt en helt grå (NCS 4000-N).
Det kluriga med grått är ju att det kan slå åt alla håll....vill ju inte ha en ytterdörr som ser lila eller rosa ut....

Tyvärr går det ju inte att se det "på riktigt" förrän dörren sitter där så tills vidare får jag nöja mig med mina små kulörprover.
Vad tror ni, blir det bra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...