Mycket snö är det

Dagens projekt fick bli snöröjning!
Visst är det vackert med all snö...men jag tycker nog att det räcker nu...Allt detta skottande! Senaste dygnets snöfall hade täckt uppfarten och gången in till huset. (Plogbilen hade också hjälpt till)

Efter en liten insats går det i allafall att köra in bilen och ta sig in i huset. Stigarna ner till skräphögen och till det "tillfäliga-dasset-runt-hörnet" fick vara så länge....
...Istället tog vi (läs sambon) tag i de små taken. Verandan hann ju inte ens få pannor innan snön kom och svallen är inte helt ok. Taket över den lilla tillbyggnaden är inte heller helt tillförlitligt så det fick bli att befria dessa ytor från snötäcket.
Känns bra inför det utlovade regn(!!)vädret i helgen....

Postat av: Johan

Jag tycker huset ser ut att trivas bra i vit snöskrud! =)

2011-01-06 @ 20:52:45
Postat av: Öja Klockaregård

Lite fruset är det allt... =)

2011-01-06 @ 21:01:53
URL: http://klockaregard.blogg.se/
Postat av: snyggt som attans är det ju som du säger....själv har jag befriat garagetaket från två ton snö idag. Kände mej som Karlsson på taket där jag satt uppflugen på nocken!

2011-01-07 @ 16:00:35
Postat av: Anonym

oj, nu blev det inte riktigt som det skulle: kommentaren är postad av lindahlskan

2011-01-07 @ 16:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...